1. in cazul in care o pagina nu exista, pagia 404 - not found ar trebui sa fie una custom care sa dea user-ului de inteles ce se intampla.
2. tineti paginile cat mai mici, crawlerii nu proceseaza o cantitate mare de informatie. asigurati-va ca ce e important vine la inceput (technica de asezare in pagina).
3. folositi html-ul asa cum trebuie sa fie folosit. paragrafe in p, adrese de contact in address, titluri in h1 etc. ... asta este principiul pe care un crawler functioneaza.
4. tineti css-ul si js-ul in fisiere externe. reduceti marimea documentului, ceea ce ajuta la o indexare mai buna (vezi punctul 2).
5. atentie mare cu url-urile. crawlerii nu indexeaza pagini de genul index.php?ID=1 cu atata placere cum o fac cu pagini de genul produse/masini-de-spalat.html (- se considera spatiu, folositi-l cum trebuie).
6. este foarte recomandat un sitemap care sa fie foarte usor accesibil crawrelilor. acestia pot sa indexeze tot site-ul mult mai repede cu ajutorul unui sitemap.
7. link-urile catre pagina d-voastra ajuta foarte mult. atentie insa
, calitate, nu cantitate!
8. vizitatorul trebuie sa stie de unde a venit si unde se afla. un div cu informatii de genul "you are here" nu strica!
9. folositi meta tagurile description si keywords
10. nu abuzati de flash, nu toate crawlerele stiu indexa
11. nu incercati sa pacaliti crawlerele prin cuvinte mici in footer sau orice alte trucuri
12 situl trebuie să fie orientat spre conţinut
13 validaţi html-ul
12. Nu abuzati de meta taguri si titluri. Keyword stuffing va va aduce doar zeci de cuvinte cheie de importanta mica in loc de 2-3 puternice
13. Nu incepeti optimizarea unui site pentru un cuvant cheie puternic. Va dura foarte mult sa atingeti pozitii fruntase
14. Aveti grija la densitatea keyword-urilor (intre 7-10%)
15. Folositi taguri si pentru a ridica importanta anumitor cuvinte din pagina
16. Tineti raportul continut/cod cat mai ridicat in favoarea codului
17. Intotdeauna folositi alt pentru imagini si title pentru linkuri
18. Nu puneti linkul catre home pe fisierul index. Veti imparti page rankul si importanta keyword-ului intre 2 pagini: index si /
19. Nu folositi alt-uri fara sens pe linkuri. Nu aveti nici un motiv sa optimizari prima pagina pentru "home". Utilizati keyword-urile voastre in titlul linkurilor, chiar si in meniuri
20. Folositi robots.txt chiar daca nu este obligatoriu. Faceti viata crawlerilor putin mai usoara
21. Nu incercati introducerea unui site in google, yahoo, etc prin trimiterea lui printr-un formular. Adaugati 2-3 linkuri catre el pe o pagina cu pr minim 2-3 si urmariti ce se intampla
22. Nu promovati o pagina brusc, nenatural. Incercati sa adaugati linkurile noi treptat
23. Pentru google folositi serviciile google adresate webmasterilor http://www.google.com/webmasters/ Si anume SiteMaps pentru includerea in motoarele de cautare si facerea vietii robotilor mai usoara.
Google-ul indexeaza paginile din sitemaps in aproximativ 3 zile.
24 si poate cel mai important: contentul, optimizati contentul din site pe cuvinete cheie (linkuri catre pagini din site pe ele) cautati sa faceti contentul in jurul keywordurilor.
26. faceti redirecturi permanente 301 pe domeniul site-ulu:
www.domeniu.com si domeniu.com sa bata spre http://www.domeniu.com
27. La dezvoltarea continutului folositi software-uri de genul Visual Thesaurus. Va ajuta sa gasiti sinonime sau cum ar trebui construit un continut cat mai bun. Ajuta spiderii sa inteleaga despre ce e pagina. Google suporta stemming, Teoma e un motor de cautare complet semantic si toate motoarele de cautare vor invata sa "vorbeasca" pentru a combate spam-ul.
28. Descirea paginilor, cand e competitie prea mare pe un termen, nu e importanta in optimizare insa poate fi fundamentala pentru click through. Eu daca vod o descriere spammy in rezultate nu dau click pe link, ci ma duc spre urmatorul site. Scurta si sa exprime cat mai clar despre ce e pagina. Utilizatorii "scaneaza" rezultatele. Astfel un site de pe ocul 5 in SERPs poate obtine un trafic mai mare decat cel de pe locul 1. Tot asta ajuta si la obtinerea unui target bun. Cei care-ti polueaza statisticile site-ului sunt vizitatori inutili daca nu te intereseaza doar expunerea la brand.
29. Optimizati pentru cuvinte cheie cat mai relevante pentru continutul paginii. Utilizatorii sunt din ce in ce mai educati si vor cauta un key-phrase mai bun pentru gasirea rezultatelor relevante. In felul asta se obtine si un trafic mai targetat. Dintre 10 vizitatori care nu cumpara si 2 care cumpara ce alegeti?
Adica daca eu caut "golf", motorul de cautare n-are de unde sa stie daca eu caut un sport, o masina etc. Din cauza asta si utilizatorii sunt mai educati si cauta folosind key-phrase-uri prin care au sanse sa gaseasca rezultate relevante.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu